Kwaliteit en garantie

Verzekerd van kwaliteit

Bigline staat garant voor degelijke en kwalitatieve producten. Daarom kun je van ons verwachten dat we je product(en) in topconditie leveren. Als je aankoop onverhoopt toch beschadigd aankomt, dan gaan we samen met jou op zoek naar een passende oplossing. Elk product in onze winkel en webshops heeft naast de wettelijke garantie ook de garantie vanuit de leverancier. Hieronder lees je alles over de garantie van je product(en).

Garantie vanuit de leverancier

We raden je aan om, voordat je een garantieaanvraag bij ons indient, de garantievoorwaarden van de leverancier van het product te checken. Op bijvoorbeeld fietsen geven leveranciers op bepaalde onderdelen van de fiets langer garantie dan op andere onderdelen en geen garantie op bijvoorbeeld onderhoudsproblemen. Lees daarom altijd de garantievoorwaarden van de leverancier door. Voor de leverancier Popal bijvoorbeeld kun je de garantievoorwaarden hier nalezen.

Afgemonteerde fietsen

Op afgemonteerde fietsen geldt de wettelijke garantie en de garantie die wordt gegeven vanuit de leverancier. Wanneer de fiets wordt geleverd, is de fiets rijklaar en kun je er direct op fietsen. Bij levering raden we je aan om de fiets even goed na te lopen, zodat hij aan jouw wensen voldoet. De garantie op de afmontage is geldig voor 30 dagen. Als jij problemen ondervindt die onder garantie kunnen vallen binnen deze 30 dagen, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij zal beoordelen of het een garantiegeval betreft en een oplossing aandragen.

Fietsen in doos

Als jij ervoor heb gekozen om je fiets in een doos te laten leveren, zul je een aantal onderdelen zelf in elkaar moeten zetten. Meer informatie over afmontage zie hier. Op een fiets in doos geldt de wettelijke garantie en de garantie die wordt gegeven vanuit de leverancier. Houd er rekening mee dat als je een fiets in doos laat leveren je geen garantie hebt op het in elkaar zetten van de fiets (voorspatbord, voorwiel, stuur, zadel, zadelbuis en trappers), het afstellen van onderdelen (remmen en eventueel versnellingen) en het onderhouden van je fiets (inspuiten en invetten om roest te voorkomen). Daarom raden we je aan om alleen een fiets in doos te bestellen als je weet hoe je deze rijklaar moet afmonteren.

Overige producten

Ook op alle overige producten geldt de wettelijke garantie en de garantie die wordt gegeven vanuit de leverancier.

Garantieaanvraag indienen

Als jij denkt dat het probleem met je product onder garantie valt, neem dan altijd contact op met onze klantenservice. Als je ons e-mailt over het mogelijke garantiegeval willen we je vragen om enkele gegevens toe te sturen, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen:

  • Je ordernummer (online gekocht) of bonnummer (in onze winkel gekocht). Het ordernummer kun je in je orderbevestiging terugvinden en het bonnummer wordt vermeld bovenaan op je kassabon
  • Een duidelijke omschrijving van het probleem met het product (Wat is er defect? Wanneer is het gebeurd? Hoe is het gebeurd?)
  • Een foto van de beschadiging of het defect. Betreft het een defect aan een bewegend onderdeel (bijvoorbeeld bij een wiel, ketting of trapas van een fiets)? Dan willen we je vragen om een video hiervan te maken en te e-mailen
  • Een telefoonnummer waarop we contact met je kunnen opnemen
  • Als het garantiegeval een fiets betreft en deze is ouder dan drie maanden, vermeld dan ook graag of de fiets al een eerste servicebeurt heeft gehad

Als je de garantieaanvraag telefonisch indient, dan zullen we je alsnog vragen om een e-mail met de gegevens hierboven toe te sturen. Nadat we de garantieaanvraag via de e-mail hebben binnengekregen, zal de klantenservice de inschatting maken of het een garantiegeval betreft of niet. Binnen drie werkdagen zal je een reactie op je garantieaanvraag van de klantenservice krijgen. Als het een garantiegeval betreft, kan de oplossing bestaan uit een compensatie, reparatie of omruiling.

Servicebeurt bij fietsen

Zowel voor fietsen in doos als afgemonteerde fietsen wordt vanuit de leveranciers na drie maanden de eerste servicebeurt voor de fiets aangeraden. Als je de servicebeurt laat uitvoeren, heb je langer plezier van je fiets en worden onderhoudsproblemen zoals de afstelling van onderdelen en roestvorming tegengegaan.

Producten gekocht in onze winkel

Als je een product in onze winkel hebt gekocht en deze direct na je aankoop hebt meegenomen (dus niet thuis laten bezorgen) dien je ook een garantieaanvraag via de e-mail bij ons in. Als het product moet worden gerepareerd of omgeruild dan zul je hiervoor langs moeten komen in onze winkel waar je het product ook hebt gekocht.

Op onze Ruilen en Retourneren pagina lees je alles over het retourneren van je product.

Ruilen en retourneren